Blog

Tips voor een energieke dag

tips energieke dag

Heb jij iedere ochtend moeite met opstaan, ben je moe als je wakker wordt of ga je pas na 3x snoozen echt je bed uit? De dag is nog maar net begonnen maar je bent eigenlijk nog net zo uitgeput als de avond ervoor. Dit werkt natuurlijk ook door op de rest van de dag. Is dit herkenbaar voor jou? Dat is vervelend! Lees in deze nieuwe blog van Boxspring Gekte hoe jij jouw energie een flinke boost kan geven.

Stop met snoozen en kies een andere wekker

De allereerste tip is iets waar je misschien niet aan wil beginnen maar wat toch verstandig is. Stop met snoozen! Het zorgt er namelijk voor dat jouw lichaam en geest in de war raken. Als de wekker gaat, maakt jouw lichaam zich op om wakker te worden, maar dan druk je de snoozeknop in en ga je weer verder slapen. Een paar minuten gaat de wekker weer en doe je misschien wel hetzelfde. Dit alles is slecht om jouw dag met veel energie te beginnen. Zorg voor een goed begin van de dag en snooze niet meer.

Een andere tip is om te kiezen voor een andere wekker. Is het geluid van jouw wekker schel en hard? Dan word je direct gestrest wakker door het harde en irritante geluid. Het liefste zorg je dat je helemaal geen wekker hebt maar helaas is dat niet altijd mogelijk. Kies daarom voor een wekker met een rustgevend geluid zodat je rustiger aan wakker wordt. Een andere mogelijkheid is het kopen van een wekkerlamp die langzaamaan feller wordt waardoor je wakker wordt door het licht. Dit is alleen niet altijd handig als je met een partner slaapt die op een heel ander tijdstip wakker moet worden. Een extra tip: laat het geluid van je wekker oplopen als dit mogelijk is. Als je je telefoon gebruikt als wekker is dit vaak in te stellen. Zo is er niet direct hard geluid om je wakker te maken waardoor je stressvol wakker wordt.

Voldoende slaap en een simpele taak

Wellicht klinkt de volgende tip heel logisch, maar toch is het niet altijd vanzelfsprekend: zorg voor voldoende slaap. Vermoeidheid overdag komt doordat er te weinig kwalitatieve slaapuren zijn geweest. Zo kun je wel van 12 tot 7 in bed liggen, maar dit zorgt niet voor 7 kwalitatieve slaapuren. Zeker wanneer je een smartwatch of fitnesstracker hebt die ook je slaapmeet weet je precies hoeveel uren slaap je echt hebt gehad. Belangrijk! Laat je gemoedstoestand niet te veel beoordelen door de gegevens die jouw smartwatch aangeeft. Voel je je energiek maar zegt je apparaat dat je maar 6 uur slaap hebt gehad? Zorg dan niet dat dit jou beïnvloedt.

Onze laatste tip is om de dag te beginnen met het volbrengen van een simpele taak. Denk hierbij aan het opmaken van je bed. Het is een prima eerste taak van de dag en het is snel gedaan. Maar toch zal dit van invloed zijn op de andere taken die jij die dag moet volbrengen. En ook lekker ’s avonds: je kan met een voldaan gevoel in je mooi opgemaakte boxspring stappen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Shopping cart

close
Scroll To Top